Szimmetrikus összkerékhajtás (AWD)

A szimmetrikus összkerékhajtás 1972-es bevezetése óta a Subaru folyamatosan továbbfejlesztette ezt a technológiát, hogy világszerte kielégíthesse az ügyfelek egyre magasabb igényeit. Egy Subaru tervezése során mindig az AWD rendszer tapadásából és stabilitásából indulunk ki, s a motor és a hajtáslánc egy vonalban, szimmetrikusan helyezkedik el. Az erő egyszerűen és közvetlenül jut el mind a négy kerékhez, mert így jön létre a természetes egyensúly és az irányítás magától értetődő érzése.

5 vagy 6 sebességes manuális váltó + viszkókuplungos központi differenciálmű, AWD

A Subaru XV manuális sebességváltói kényelmes vezetést biztosítanak nagy sebességű utazás és városi körülmények között is. A váltóműveket hegymeneti elindulást segítő rendszerrel egészítettük ki, amely meggátolja az autó visszagurulását, amikor Ön emelkedőn akar elindulni. Az egységhez viszkókuplungos központi differenciálmű csatlakozik, amely szükség esetén újraosztja a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. Az 1.6-os motorral szerelt változatoknál Dual-Range (Hi/Lo) sebességváltó került beépítésre, amely tovább növeli a kezelhetőséget extrém vezetési körülmények között is.

Lineartronic + aktív nyomatékelosztású AWD

Az XV modell is elérhető a Subaru Lineartronic „CVT” váltójával, amely hozzájárul a kiváló és környezetbarát teljesítményhez. Az alkalmazott rendszer teljesen új kialakítású, amely könnyebb és kompaktabb a jobb üzemanyag-hatékonyság elérése érdekében, továbbá gyors reakcióidőt és vonzó teljesítményt garantál. A Lineartronic váltó 6 fokozatú kézi kapcsolású üzemmódban is használható. A kormányoszlopon elhelyezett váltófülekkel a sofőr a kormány elengedése nélkül válthat fokozatot, ami hasznos lehet, ha motorfékezni vagy hirtelen gyorsítani szeretne. Az egység az aktív nyomatékelosztású AWD rendszerhez csatlakozik, ami reagál a változó tapadási körülményekre, a váltó működésére és a vezető parancsaira, miközben folyamatosan szabályozza a nyomaték elosztását a két tengely között.

SUBARU BOXER motor

Csak kevés autó tudja garantálni a Subaru XV spontaneitását és izgalmas lelkesedését. Ez a vízszintes hengerelrendezésű SUBARU BOXER motornak köszönhető, amelyben a dugattyúk 180 fokos szöget bezárva, egymással szemben járnak. Ennek a mechanizmusnak az egyik előnye az alacsonyabb vibráció. Továbbá a Boxer motor laposabb és mélyebben van az autóban, mint a többi motor, így kiváló vezetési stabilitást és kezelhetőséget kínál.

2.0 LITERES DOHC SUBARU BOXER DIESEL

2.0 LITERES DOHC SUBARU BOXER DIESEL

MAX. TELJESÍTMÉNY:
108 kW (147 LE) / 3600 fordulat
MAX. NYOMATÉK:
350 Nm (35,7 kgfm) / 1600–2800 fordulat
FOGYASZTÁS*:
5,4 l/100 km
CO2-KIBOCSÁTÁS*: 141 g/km

2.0 LITERES DOHC SUBARU BOXER DIESEL

2.0 LITERES DOHC SUBARU BOXER

MAX. TELJESÍTMÉNY:
110 kW (150 LE) / 6200 fordulat
MAX. NYOMATÉK:
196 Nm (20,0 kgfm) / 4200 fordulat
FOGYASZTÁS*:
6,5 l/100 km (Lineartronic), 7,0 l/100 km (6MT)
CO2-KIBOCSÁTÁS*:
151 g/km (Lineartronic), 160 g/km (6MT)

1.6 LITERES DOHC SUBARU BOXER

1.6 LITERES DOHC SUBARU BOXER

MAX. TELJESÍTMÉNY:
84 kW (114 LE) / 5600 fordulat
MAX. NYOMATÉK:
150 Nm (15,3 kgfm) / 4000 fordulat
FOGYASZTÁS*:
6,3 l/100 km (Lineartronic), 6,5 l/100 km (5MT)
CO2-KIBOCSÁTÁS*:
146 g/km (Lineartronic), 151 g/km (5MT)

Hosszú élettartam

Laposabb kialakítása miatt a motor eredendően merev és önkiegyensúlyozó, valamint kevesebb vibrációt gerjeszt, mint a "V" vagy soros elrendezésű motorok, így tartós és megbízható teljesítményt garantál.

Megnövelt stabilitás

A motor alacsony építése miatt az egész autó tömegközéppontja mélyebbre kerül, és ennek kanyarban mutatkoznak meg az előnyei: semlegesebb ívmenet, stabilabb kanyarodás és olyan úttartás, amely messze túlmutat a versenytársakon.

* Üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás az ECE R101-01 szerint.