Gyűrű alakú karosszéria megerősítések

A gyűrű alakú karosszéria megerősítések a tető és az ajtók, valamint az oszlopok és a padló között megerősítik az utascellát. Ez a kialakítás eltereli és elosztja azokat az erőket, amelyek egy ütközés során hatnának az utasokra. A keretszerkezetet nagy szakítószilárdságú acélból készítettük, amely könnyű súlya ellenére nagyon erős és merev.

Remek kilátás

Észlelnie kell a közeledő veszélyt, hogy elkerülhesse azt - a Subaru XV-t úgy terveztük, hogy vezetője maximálisan átláthassa autója környezetét. A magas üléspozíció, az utastér elejének kialakítása, valamint az első ajtók kis háromszögablakai csökkentik a holtteret a láthatóság javítása érdekében. Mi több, az opcionális tolatókamerának köszönhetően Ön tiszta képet kaphat arról, hogy mi van az autó mögött.

5 csillagos Euro NCAP törésteszt

A Subaru XV mércét állít fel az utasvédelem terén. A legapróbb részletekre is nagy hangsúlyt fektető tervezésnek köszönhető, hogy a Subaru XV az elérhető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az Euro NCAP (1*) törésteszten.

Járműdinamikai vezérlőrendszer (VDC)

A járműdinamikai vezérlőrendszer érzékelők sokaságával figyeli és elemzi, hogy az autó a vezető által kijelölt íven halad-e. Amennyiben a jármű közelít stabilitási képességei határához, a rendszer a nyomatékelosztást, valamint a motor- és a fékek teljesítményét úgy szabályozza, hogy a jármű a kijelölt íven maradjon.

Ülések, biztonsági övek és SRS (*2) légzsákok

Az előfeszítő funkciónak köszönhetően az állítható magasságú első biztonsági övek stabilan tartják az utasokat. Ráfutásos balesetben a Subaru XV új fejlesztésű első ülései és az energiaelnyelő fejtámlák hatékonyan csökkentik az ostorcsapás jellegű sérülések esélyét. Egy oldalütközés hatásainak csökkentésére, a pozíció hátrébb tolásával a hátsó ülések is az utasok védelmére lettek optimalizálva. Valamennyi XV modellben szériatartozék az SRS (*2) első, oldalsó és függönylégzsák. A vezetőoldali SRS (*2) térdlégzsák szintén alapfelszereltség, amely jelentősen növeli az alsó végtagok védelmét egy frontális ütközés esetén. Az ISOFIX rögzítési pontok pedig egy kompatibilis gyermekülés lefogatását teszik egyszerűvé és biztonságossá.

Boxer motor a jobb ütközésbiztonságért

Az erőforrás a jármű egyik legnagyobb és legnehezebb része. Frontális ütközés esetén a motor az utastérbe nyomódhat, sérülést okozva az utasoknak. Ennek elkerülése érdekében a Subaru XV-t úgy terveztük meg, hogy frontális ütközéskor a motor az utaskabin alá csússzon. A megoldást még egyszerűbbé tette, hogy a boxer motor jellegéből kifolyólag alacsonyan helyezkedik el a motortérben.

*1 A teszten az európai kivitelű SUBARU XV szerepelt.
*2 SRS: kiegészítő passzív biztonsági rendszer. Csak a biztonsági övekkel együtt használva hatékony megoldás.