SZIMMETRIKUS ÖSSZKERÉKHAJTÁS (AWD)

  • Egy Subaru tervezése során mindig az AWD rendszer tapadásából és stabilitásából indulunk ki, s a motor és a hajtáslánc egy vonalban, szimmetrikusan helyezkedik el. Az erő egyszerűen és közvetlenül jut el mind a négy kerékhez, mert így jön létre a természetes egyensúly és az irányítás magától értetődő érzése. Mivel a motorblokk mélyebben helyezkedik el a karosszériában, a SUBARU BOXER motor alacsony súlypontjának köszönhetően az autó hihetetlenül kiegyensúlyozott és stabil marad gyakorlatilag bármilyen helyzetben.

Teljesítménynek alárendelt fejlesztések

  • SPORTOSRA HANGOLT ALVÁZ

  • Hosszú évek versenyzésének tapasztalatai, valamint a széles körben elvégzett mérnöki és fizikai tesztek együttesen inspirálták a WRX STI új alvázának kifejlesztését. Célkitűzésként a maximális stabilitás és a villámgyors reakció volt mindvégig a fejlesztés középpontjában. Nagy szakítószilárdságú acélt használtunk fel a karosszéria vázához, hogy növeljük a torziós merevséget, ugyanakkor ezzel egyidejűleg csökkentsük az autó tömegét. Mi több, a szigorú előírások szerint hangolt felfüggesztés, a szilárdabb csapágyperselyek, a gyorsabb rugók, a merevebb stabilizátor rudak is mind-mind olyan egyensúlyt eredményeznek a fejlesztések révén elérni kívánt merevség és reakcióidő között, ami korábban soha nem tapasztalt kapcsolatot képes teremteni a sofőr, az autó és az úttest között.

  • JÁRMŰDINAMIKAI VEZÉRLŐRENDSZER

  • Ez az új technológia segít, hogy vezetés közben a WRX STI kezelése precízebb legyen, miközben lehetővé teszi, hogy elérje vele az autó képességeinek határait. A Járműdinamikai Vezérlőrendszer érzékelők sokaságával figyeli és elemzi, hogy az autó a vezető által kijelölt íven halad-e. Amennyiben a jármű közelít stabilitási képességei határához, az AWD rendszer a nyomatékelosztást, a vezérlőrendszer pedig a motor és a fékek teljesítményét úgy szabályozza, hogy a jármű a kijelölt íven maradjon. Mindez azt is jelenti, hogy WRX STI minden kormánymozdulatra az eddigieknél gyorsabban és hatékonyabban képes reagálni.

  • 2,5 LITERES DOHC TURBO SUBARU BOXER MOTOR

  • Nagyon kevés motor tudott korábban legalább akkora hírnévre szert tenni a vezetési élmény szempontjából, mint a WRX STI 2,5 literes turbó motorja. Ez a motor egyesíti magában a nyers erőt és a teljes nyugalmat, miközben szabadjára engedi a benne rejlő kivételes teljesítményt az intenzív gyorsítás során. Bizonyított már az évek során, ugyanakkor most még több izgalmat kínál az új WRX STI-ben.
     
    MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY: 221 kW (300 LE) /6,000 1/perc
    MAXIMÁLIS NYOMATÉK: 407 Nm/4,000 1/perc
    ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS: 10,4 l/100 km* (vegyes ciklus)*
    CO2 KIBOCSÁTÁS: 242 g/km*

  • HATFOKOZATÚ MANUÁLIS VÁLTÓ

  • A rövid úton járó, kifinomult és közvetlenül reagáló, bőrborítású váltógombbal felszerelt hatfokozatú kézi sebességváltó segítségével élvezni fog minden alkalmat, amikor a fordulatszámmérő mutatója a vörösen izzó felső tartományba lendül. A váltó segítségével a tenyerében legbelül fogja érezni a WRX STI-ben rejlő potenciált.

 

Testre szabható vezetői környezet

  • SI-DRIVE

  • A Subaru Intelligent Drive rendszere (SI-DRIVE) képes módosítani a WRX STI közvetlen viselkedését, késlekedés nélkül igazodva az Ön vezetési stílusához, az útviszonyokhoz vagy bármely egyéb körülményhez. Míg az Intelligens üzemmód [I] közvetlen gázreakciókat biztosít környezettudatos üzemeltetés mellett, addig a Sport üzemmód [S] minden sebességnél kellő nyomatékot ad le, a Sport Sharp üzemmód [S#] beállításával pedig a rendkívül közvetlen gázreakciók révén még intenzívebb gyorsításban lehet része.

  • MULTI-MODE DCCD

  • A Multi-Mode központi differenciálmű lehetővé teszi az első és a hátsó kerekek közötti nyomaték elosztásának módosítását. Az Auto beállítási mód a változó körülményekhez igazodva biztosítja az ideális nyomtatékeloszlást, miközben a vezető döntésétől függően z Auto [+] több nyomatékot juttat előre a fokozott tapadás érdekében, az Auto [-] nagyobb erőt enged a hátsó kerekekre a kanyarstabilitás növelése céljából, míg a hatfokozatú, manuális mód lehetővé teszi az optimálisnak tartott beállítás rögzítését.

* Üzemanyag-fogyasztás és CO2 emisszió az EC715/2007-195/2013W szabvány szerint.