Szimmetrikus összkerékhajtás (AWD)

A jármű feletti uralom önbizalmat ad, a stabilitás agilitást eredményez. Egy Subaru volánja mögött ülve az ember magabiztosabbá válik, s ez elsősorban a remekül kiegyensúlyozott SUBARU BOXER motorral összekapcsolt Szimmetrikus Összkerékhajtásnak köszönhető. Ez a rendszer minden pillanatban vonóerőt juttat mind a négy kerékre, így Ön bármilyen útviszonyok között stabilan uralhatja az autót. Mivel az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban, hosszirányban helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, az alacsony tömegközéppont pedig a leggyorsabb manővereket is igazi élvezetté varázsolja. A szimmetrikus AWD rendszer egyedülálló előnyei ráadásul biztonságot is jelentenek, hiszen egy gyorsan reagáló autóval könnyebben kerülheti el a veszélyes helyzeteket.

Aktív Nyomatékelosztású AWD

A Lineartronic sebességváltóval párosított Aktív Nyomatékelosztású AWD rendszer folyamatosan ellenőrzi a forgatónyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között, azonnal reagálva a tapadás és az erőátvitel változásaira, illetve a vezető utasításaira.

Tökéletesített futómű

A futóművet továbbfejlesztett első rugóstagok és hátsó lengéscsillapítók alkalmazásával finomhangoltuk, kiváló egyensúlyt teremtve a gyors kormányreakciók és a lágy, kényelmes rugózás között.

Motortartó bölcsőkeret

Az Outback agilisabb viselkedése és simább futása részben a motortartó bölcsőkeret eredménye is. Ráadásul e megoldásnak köszönhetően ütközés során a motor becsúszik a kabin alá, meghosszabbítva ezzel az első gyűrődési zónát.

SUBARU BOXER motor

Kevés autó létezik, ami olyan magától értetődő magabiztossággal vezethető, mint a Subaru Outback, így aztán nem meglepő, miért számít olyan különleges modellnek. A SUBARU BOXER hengerei vízszintesen, 180 fokban helyezkednek el, ezért a motorblokk minden másféle erőforrásnál alacsonyabb és laposabb. Ennek köszönhetően nemcsak a motor, hanem az egész jármű tömegközéppontja mélyebbre kerül, ami javítja az autó egyensúlyát. Emellett a dugattyúk pontosan egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve ezzel a vibrációt.

Fokozott stabilitás

Mivel az alacsonyabb kialakítású motorblokk mélyebben helyezkedik el a kocsitestben, az autó jóval kiegyensúlyozottabb a másféle felépítésű modelleknél, és kevésbé hajlamos az oldalirányú dőlésre.

Hosszabb élettartam

Sajátos kialakításának köszönhetően a motorblokk rendkívül merev és kiegyensúlyozott, ezért vibrációja jóval alacsonyabb a “V” vagy “soros” hengerelrendezésű motoroknál - ebből adódóan pedig tartósabb és megbízhatóbb is.

2.0 LITERES DOHC TURBO SUBARU BOXER DIESEL

Az immár még alacsonyabb fogyasztású 2.0 literes DOHC TURBO SUBARU BOXER DIESEL vonzó alternatívát jelent egy erős, ugyanakkor takarékos személyautóban. A lenyűgöző, 350 Nm forgatónyomaték már alacsony, 1.600 1/perc fordulatszámnál rendelkezésre áll, így Ön bármikor előzésbe kezdhet, és nyugodtan vághat neki a legmeredekebb emelkedőnek is. Az új motor emellett tisztább üzemű is (megfelel az Euro 6b károsanyagkibocsátási előírásoknak), ráadásul csendesebben, kevesebb rezgéssel jár, ezért az autózás mindenki számára kellemesebb élmény lesz. Kerámia izzítógyertyák gondoskodnak arról, hogy a motor a hideg téli napokon is gyorsan és megbízhatóan induljon.

MAX. TELJESÍTMÉNY:
110 kW (150 LE) / 3600 fordulat
MAX NYOMATÉK:
350 Nm (35.7 kgfm) / 1600-2800 fordulat
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS*:
6.1 l/100 km (Lineartronic), 5.6 l/100 km (6MT)
CO2-KIBOCSÁTÁS*:
159 g/km (Lineartronic), 145 g/km (6MT)

2.5 LITERES DOHC SUBARU BOXER

Bár az Outback 2,5 literes DOHC motorja eleve sima járású és erős, mi mégis tovább tökéletesítettük, hogy még erőteljesebbé és takarékosabbá tegyük. Kiemelt figyelmet fordítottunk a közepes és alacsony fordulatszámtartományokra, ezért Ön még akkor is meggyőző teljesítményre számíthat, ha álló helyből gyorsít. Meglátja majd, milyen élénken reagál a motor a gázparancsra a városi forgalomban, és hogy milyen élvezet lesz vele a sztrádán autózni, hiszen a 235 Nm forgatónyomaték már igen alacsony, 4000/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. A Lineartronic váltóval párosított új motor fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt alacsonyabb lett, így nemcsak az Ön pénztárcáját, hanem környezetünket is jobban kíméli.

MAX. TELJESÍTMÉNY:
129 kW (175 LE) / 5800 fordulat
MAX NYOMATÉK:
235 Nm (24.0 kgfm) / 4000 fordulat
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS*:
7.0 l/100 km (Lineartronic)
CO2-KIBOCSÁTÁS*:
161 g/km (Lineartronic)

Lineartronic

  • A hatékony Lineartronic Fokozatmentes Váltóművet arra terveztük, hogy a lehető legjobban érvényesítse a SUBARU BOXER motor és a Szimmetrikus AWD rendszer előnyeit: ez a sebességváltó mindig optimális teljesítménytartományban működteti az erőforrást, kategóriavezető fogyasztást biztosítva az új Outback számára. Az új váltófülekkel mind a 2.0D, mind pedig a 2.5i motor esetén simább és gyorsabb a fokozatváltás, emellett pedig a Lineartronic kevesebb mechanikus zajjal és zökkenőmentesebben kezeli a 2.0D erőforrás magasabb forgatónyomatékát. Az új fokozatkiosztást a jármű sebességének és a motor fordulatszámának változásaihoz hangoltuk, hogy a vezető gyorsítás közben még jobban érezze a váltási pontokat, s ezáltal közvetlen kapcsolat alakuljon ki az autó és az autós között.

  • Váltófülek

  • A kormánykerékre szerelt váltófülek révén Ön ujjbeggyel válthat sebességet, így a Lineartronic sebességváltó mindig az adott helyzethez leginkább illő áttétellel dolgozik. A benzinmotoros modellekben hatfokozatú, a dízelmotoros változatokban pedig hétfokozatú kézi kapcsolású üzemmód áll a rendelkezésére, ha dinamikusabb és sportosabb vezetési élményre vágyik.

SI-DRIVE

A SUBARU Intelligent Drive (SI-DRIVE) az Ön vezetési stílusa alapján határozza meg a gázreakciókat és a fokozatválasztást, hogy az autó minden esetben az Ön által elvárt teljesítménnyel és gyorsasággal reagáljon a parancsokra.

Sport üzemmód

Ebben a beállításban az autó gyorsabban reagál és késlekedés nélkül gyorsul, igazi élvezetté varázsolva a gyors autópálya-meneteket és a kanyargós útszakaszokat.

Intelligens üzemmód

Lágyabb teljesítmény-leadásával ez a beállítás ideális a kellemes városi autózáshoz, a hosszú távú, nyugalmas utazásokhoz és persze a takarékos vezetéshez, emellett pedig az esős vagy havas utakon is kifejezetten hasznos.

6 fokozatú kézi kapcsolású sebességváltó + viszkókuplungos, központi differenciálműves AWD

Az Outback 2.0D modellek a maximális irányíthatóságot és sportos vezetési élményt biztosító, fürgén kapcsolható, hatfokozatú kézi váltóművel is elérhetők. A váltóhoz társított AWD rendszer központi differenciálművében folyadékos üzemű, részlegesen önzáró központi differenciálművet találunk. Amennyiben az első és hátsó kerekek között fordulatszám-különbség lép fel, a rendszer a legjobb tapadású kerékhez juttatja a hajtóerőt. A hatfokozatú váltó finomabban, pontosabban kapcsolható, ami az egység kisebb méretével és tömegével együtt még sportosabbá teszi az Outback modellt.

Semmi sem állja útját

Kevés dolog létezik, ami az Outback útjába állhat. A Szimmetrikus AWD rendszer havon, esőben vagy földúton egyaránt kiváló tapadást nyújt, s az Ereszkedés-szabályozással kiegészített X-MODE segítségével az autó még könnyebben uralható meredek lejtőkön és keményebb terepeken.

Íme az X-MODE

Egyetlen gombnyomás, és az X-MODE átveszi az uralmat a motor, a sebességváltó, az AWD rendszer, a fékek és minden egyéb rendszerelem felett, hogy Ön a rossz minőségű utakon, csúszós felületeken vagy meredek emelkedőkön is maximális magabiztossággal juthasson túl. Az X-MODE aktiválásakor az Ereszkedés-szabályozás funkció automatikusan állandó sebességgel ereszti le az Outbacket a lejtőn.

Nagyobb hasmagasság

200 mm-es hasmagasságának köszönhetően a vadonatúj Outback még a gödrös, bakhátas utakon is könnyedén mozog, kellemes egyensúlyt teremtve egy vérbeli SUV képességei, egy limuzin csendes futása és egy sportos autó magabiztos úttartása között.

Élvezze az utazást!

Kovácsoljon merész terveket! A vadonatúj Outback olyan helyekre is elviszi Önt, amelyektől azelőtt óvakodott volna – ráadásul jóval messzebbre is juthat vele, hiszen a modern SUBARU BOXER motor a kategória legkedvezőbb üzemanyagfogyasztását kínálja. Ebből a masszív és erős autóból szinte sugárzik, hogy semmilyen út nem jelent számára akadályt – sőt ha kell, új utat tör magának.

Áramvonalas karosszéria

Az erőt sugalló, mégis kifejezetten aerodinamikus vonalvezetésű Outback bármilyen új kihívást örömmel fogad. Ezen az autón első pillantásra látható, hogy kemény terepen is helytáll, ugyanakkor 11 százalékkal áramvonalasabb elődjénél, így fogyasztása is kedvezőbb lett.

Aktív hűtőrács

Az Outback aktív hűtőrácsa is a fogyasztás csökkentését szolgálja: lezárja a lamellákat, hogy a motor gyorsabban melegedjen fel, s menet közben is zárva tartja őket, mérsékelve ezzel az autó légellenállását és csökkentve a hideg levegő beáramlását. Ha a motor kezd melegebbé válni, a lamellák kinyílnak, hogy a blokk újra lehűlhessen.

Aktív hűtőrács

Az aktív hűtőrács zár.

Az aktív hűtőrács nyit.

Markolja meg a kormányt, és érezze az utat!

Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a vezető tökéletesen érezze az autó és az út kapcsolatát. A Szimmetrikus AWD rendszerhez tökéletesített felfüggesztés és kormánymű csatlakozik, így az Outback most még fürgébben reagál az Ön parancsaira, mégis simábban és kényelmesebben fut, mint valaha.

  • Még élvezetesebb, még komfortosabb utazás

  • A vadonatúj Outbackkel szinte bármilyen úton, bármilyen körülmények között magabiztosan célba ér. A tökéletesített futómű kényelmesen rugózik, a megerősített karosszéria pedig rendkívül merev, így az autó még csendesebben és komfortosabba fut, miközben a kanyarokban és a hosszú egyenesekben egyaránt stabil marad.

* Az EC715/2007 - EC136/2014W számú előírás szerint mérve.