SUBARU BOXER motor

Kevés olyan SUV létezik, ami olyan magától értetődő magabiztossággal vezethető,mint a Forester, így aztán nem meglepő, miért számít olyan különleges modellnek. A SUBARU BOXER hengerei vízszintesen, 180 fokban helyezkednek el, ezért a motorblokk minden más erőforrásnál alacsonyabb és laposabb. Ennek köszönhetően nemcsak a motor, hanem az egész jármű tömegközéppontja mélyebbre kerül, ami javítja az autó egyensúlyát. Emellett a dugattyúk pontosan egymással szemben mozognak, természetes módon csökkentve ezzel a vibrációt.

[2.0-literes DOHC SUBARU BOXER DIESEL]
MAX. TELJESÍTMÉNY: 108 kW (147 LE) / 3600 ford/perc.
MAX. NYOMATÉK: 350 Nm (35,7 kgfm) / 1600-2400 ford/perc
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS(*1):
6,1-6,3 l/100 km (Lineartronic), 5,7 l/100 km (6MT)
CO2 KIBOCSÁTÁS (*1):
158-163 g/km (Lineartronic), 148 g/km (6MT)

[2.0-literes DOHC TURBO SUBARU BOXER]
MAX. TELJESÍTMÉNY: 177 kW (240 LE) / 5600 ford/perc.
MAX. NYOMATÉK: 350 Nm (35,7 kgfm) / 2400-3600 ford/perc.
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS (*2): 8,5 l/100 km
CO2 KIBOCSÁTÁS (*2): 197 g/km

[2.0-literes DOHC SUBARU BOXER]
MAX. TELJESÍTMÉNY: 110 kW (150 LE) / 6200 ford/perc.
MAX. NYOMATÉK: 198 Nm (20,2 kgfm) / 4200 ford/perc.
ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS(*2):
6,5-6,6 l/100 km (Lineartronic), 6,9 l/100 km (6MT)
CO2 KIBOCSÁTÁS (*2):
150-153 g/km (Lineartronic), 160 g/km (6MT)

Fokozott stabilitás

Mivel az átlagosnál alacsonyabb kialakítású motorblokk mélyebben helyezkedik el a karosszériában, az autó jóval kiegyensúlyozottabb a más felépítésű modelleknél, így az élesebb kanyarokban kevésbé hajlamos az oldalirányú dőlésre.

Hosszabb élettartam

Sajátos kialakításának köszönhetően a motorblokk rendkívül merev és kiegyensúlyozott, ezért a vibrációja jóval kisebb a „V” vagy soros hengerelrendezésű motoroknál; ebből adódóan pedig tartósabb és megbízhatóbb is.

Szimmetrikus összkerékhajtás

A jármű feletti uralom önbizalmat ad, a stabilitás pedig agilitást eredményez. Ez teszi igazán élvezetessé a Forester vezetését. Egy Subaruban ülve az ember magabiztosabbá válik, s ez elsősorban a kiegyensúlyozott SUBARU BOXER motorral összekapcsolt szimmetrikus összkerékhajtásnak köszönhető. Ez a rendszer minden pillanatban vonóerőt juttat mind a négy kerékre, így Ön bármilyen útviszonyok között uralni tudja az autót. Mivel az összkerékhajtás legfontosabb elemei egy vonalban helyezkednek el, a jármű két oldala között tökéletes az egyensúly, az alacsony tömegközéppont pedig a leggyorsabb manővereket is élvezetté varázsolja. Egy gyorsan reagáló autóval nem mellesleg könnyebben kerülheti el a veszélyes helyzeteket.

Futómű

A Forester továbbfejlesztett első és hátsó felfüggesztése gyors kormányreakciókat és stabil futást biztosít minden útfelületen. A rugók feszessége és a lengéscsillapítók hangolása lehetővé teszi, hogy a Forester valóban többcélú járművé váljon, amely az út minőségétől függetlenül egyaránt magabiztos teljesítményt tud nyújtani. A közvetlen befecskendezésű turbómotoros (DIT) modellek első felfüggesztésében a súrlódás-szabályozó tömítőgyűrűk, a vezetőperselyek és a rugóstagok hidraulikus folyadéktöltete, valamint az optimalizált futómű-beállítás hatékonyan mérsékli a karosszéria oldaldőlését és a rezgéseket. A DIT kiviteleken továbbá a beépített hátsó segédvázkeret jóvoltából még merevebbé vált a hátsó felfüggesztés; ennek köszönhetően a jármű közvetlenebbül, kezesebben reagál a kormánymozdulatokra.

LINEARTRONIC váltó + aktív nyomatékelosztású AWD

A fokozatmentes Lineartronic automata váltómű azonnal, zökkenőmentesen igazodik a változó menetkörülményekhez. A szerkezet szíj helyett láncot alkalmaz, így nagyobb áttétel-tartományt képes kezelni, amelynek révén jobb teljesítményt és takarékosabb működést garantál, a gázpedál lenyomására adott gyorsabb reakcióról nem is beszélve. A váltómű hosszirányban elhelyezve csatlakozik az összkerékhajtási rendszerhez, amely az első és hátsó tengely közötti nyomatékelosztást folyamatosan szabályozva minden pillanatban alkalmazkodik a változó tapadáshoz, valamint a sebességváltón keresztül érkező nyomatékhoz és az Ön igényeihez.

SI-DRIVE

A Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) rendszer képes módosítani a hajtáslánc robbanékonyságát és közvetlen viselkedését, késlekedés nélkül igazodva az Ön vezetési stílusához, az útviszonyokhoz vagy bármely egyéb körülményhez. A gázreakciók, valamint az automata sebességváltó villámgyors áthangolása révén minden helyzetben optimális teljesítmény áll rendelkezésre.

Sport Sharp mód (*3)

A robbanékonyságra hangsúlyt fektető Sport Sharp üzemmódban a motor teljes mértékben kifejti a benne rejlő képességeket. A rendkívül közvetlen gázreakciók révén az autó még intenzívebben gyorsít, ráadásul a váltófülek segítségével manuálisan is befolyásolhatja mindezt.

Sport mód

Sport üzemmódban minden sebességnél finom, lágy teljesítményleadásra számíthat. Azonnal érezhető az a lineáris gázreakció, amely kifinomult, nyomatékban gazdag gyorsítóképességet biztosít.

Intelligens mód

Az SI-DRIVE intelligens üzemmódja közvetlen gázreakciókat tesz lehetővé, környezettudatos üzemeltetés mellett. A gázadagolás egyszerre finom és takarékos, miközben az autó tökéletesen uralható.

X-MODE és ereszkedés-szabályozás

Az X-MODE rendszer szinte bármilyen úton kiemelkedő menetképességekkel ruházza fel az autót. Egyetlen gombnyomás, és az X-MODE átveszi az uralmat a motor, a sebességváltó, az AWD rendszer, a fékek és minden egyéb rendszerelem felett, hogy Ön rossz minőségű utakon, csúszós szakaszokon vagy meredek emelkedőkön is magabiztos könnyedséggel juthasson túl. Az ereszkedés-szabályozás funkció pedig automatikusan állandó sebességgel engedi le a Forestert a lejtőn; így Ön a teljes figyelmét a szükséges manővereknek szentelheti, miközben a Forester fékez Ön helyett.

Többre képes. Magabiztosan.

A Forester az útjába kerülő szirtek, sziklák és egyéb akadályok leküzdésében is segítségére lehet anélkül, hogy kárt tenne járművében, vagy elakadna. Minél nagyobb az akadály, annál nagyobb terepszög szükséges. A Forester hasmagassága a lehető legnagyobb középső terepszöget biztosítja, és minimumra csökkenti annak esélyét, hogy az autó fennakadjon valamilyen tereptárgyon.

*1 Üzemanyag-fogyasztás és CO2 kibocsátás: EC715/2007-2015/45/W szerint.
*2 Üzemanyag-fogyasztás és CO2 kibocsátás: ECE R101-01 szerint.
*3 A hármas üzemmódú SI-DRIVE (Sport Sharp / Sport / Intelligens üzemmódok) kizárólag a 2.0XT modellváltozathoz társítható. Egyéb modellek kettős (Sport / Intelligens) üzemmódú SI-DRIVE rendszerrel rendelhetők.